ObrazySztuka

Aby galeria była lepsza

Żeby wspomóc działanie naszej galerii warto przestrzegać kilku prostych zasad. Większość z odbiorców nie posiada dogłębnej wiedzy w zakresie sztuki, a tym bardziej znajomości całej terminologii artystycznej, toteż należy przekazywać wiedzę i informację w taki sposób, aby były zrozumiałe dla każdego i nie wywoływały poczucia skrępowania.

Przekaz powinien być prosty, a im bardziej będziemy przyjaźni i otwarci, tym z większą ochotą będą do nas przychodzić ludzie. Zdecydowanie ceni się to jak galerzysta potrafi zwrócić uwagę na faktycznie potrzeby kupującego, krok po kroku przygotowując go do zakupu, a nie wciska mu czegoś co ogólnie zakwalifikować można jako nowoczesne obrazy i jest modne. Klient, który będzie czuł, że jest dla nas czymś więcej niż tylko kupującym obdarzy naszą funkcję większym zaufaniem i chętniej będzie do nas wracał. Pamiętajmy, że odbiorcy są wyczuleni na zabiegi mające na celu coś im wepchnąć, dlatego warto unikać stosowania pustych frazesów, które mogą kojarzyć się z akwizycją.

Kolejnym ważnym aspektem jest, aby rozsądnie wyceniać dostępne prace. Musimy umieć wyjaśnić dlaczego np. dany obraz, tryptyk, rzeźba lub inne dzieło kosztuje akurat tyle i dlaczego na taką wartość zasługuje. Z tego powodu trzeba być zawsze na bieżąco z aktualnymi dokonaniami twórcy, aby mieć komplet informacji utwierdzających potencjalnego kupującego, że dana praca czy dany artysta faktycznie jest coś wart.

Dobrze, aby ceny były raczej spójne i trzymały się na określonym poziomie przez pewien czas. Widoczna dysproporcja cen może niekorzystnie wpłynąć na postrzeganie twórczości sztucznie wywindowanego artysty i zachwiać naszą wiarygodność.
W tego rodzaju działalności nie powinniśmy zapominać o nieustannym rozbudowywaniu bazy kontaktowej, dzięki której będziemy mogli być z klientami w ciągłym kontakcie. Dobrze też być aktywnym i uczestniczyć w różnych wydarzeniach kulturalnych po to, by po prostu dać się poznać. Nie należy także zapominać o promocji i obecności medialnej. Warto starać się o kontakty z recenzentami czy krytykami, dzięki czemu nasza galeria będzie mogła pokazać się szerzej na łamach prasy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

five × three =